Deficyt kaloryczny w praktyce

Deficyt kaloryczny jest to o prostu ujemny bilans energetyczny. Utrzymywany przez pewien okres czasu deficyt kaloryczny pozwoli w szybkim czasie zrzucić kilka nadprogramowych kilogramów. Natomiast warto w tym miejscu pamiętać, że redukcja wagi musi być również bezpiecznym procesem. Generalnie aby trwale schudnąć a przede wszystkim bezpiecznie, bez skutków ubocznych, nie powinno się tracić więcej niż jeden procent masy ciała. Jest to obliczane w skali jednego tygodnia, oznacza to, że nie powinno się chudnąć więcej niż pół kilograma tygodniowo.

Obliczanie deficytu kalorycznego

W praktyce wygląda to tak, że powinno się od wartości całkowitej przemiany materii odjąć mniej więcej pięćset kalorii. Jest to bezpieczna wartość, która po pewnym czasie przynosi efekty. Wówczas powstaje deficyt energetyczny. Na początku takiej diety redukcyjnej można zauważyć niższy poziom energii i ogólne kiepskie samopoczucie, jednak stan ten po jakimś czasie przemija. Oczywiście trzeba pamiętać, aby dieta redukcyjna odbywała się pod kontrolą profesjonalisty z zakresu treningu i żywienia.

Redukcja wagi poprzez deficyt kaloryczny

Tylko dobry jadłospis połączona z odpowiednim planem treningowym pozwoli osiągnąć odpowiednie wyniki w sporcie i w osiągnięciu dobrej figury. Reasumując, deficyt kaloryczny znacząco przyczynia się do redukcji wagi ciała. Warto kierować się zasadą bezpiecznego chudnięcia, deficyt kaloryczny powinien oscylować na poziomie jednego procenta masy ciała w przeliczeniu na jeden tydzień.

Więcej informacji na http://www.sfd.pl/